Jesteś tutaj: jakszybko-schudnac.pl > Porady zdrowie > Zdrowy deser dla dzieci

Zdrowy deser dla dzieci

Dzieci powinny jeść częściej niż dorośli, za to mniejsze porcje. Ważnym daniem w ciągu dnia jest podwieczorek, kiedy dziecko jest trochę zmęczone zabawą i głodne. Jednak jeśli dziecko nie chce jeść nie zmuszajmy go, gdyż organizm dziecka doskonale reguluje łaknienie. Na podwieczorek najlepiej przygotować dziecku słodki deser wykonany domowym sposobem bez użycia białego cukru i białej mąki. Warto wyeliminować słodycze, cukierki, batony lub słodkie jogurty owocowe, które wzmagają u dziecka nawyk jedzenia słodyczy. Ponadto na podwieczorek możemy przygotować proste potrawy, które mogą wykonać same dzieci. Włączenie dziecka do przygotowywania prostych posiłków będzie owocowało na przyszłość. Dziecko zacznie uczyć się gotowania, pozna zasady zdrowego żywienia. Ponadto nauczy się kreatywności.
Ważne jest aby deser nie był traktowany jako nagroda, na przykład za odrobienie lekcji. Nie można też pozbawiać go dziecko za karę.
Przykładem słodkich i smacznych deserów na podwieczorek może być kisiel owocowy, kluski leniwe, placuszki z owocami lub zapiekane jabłka.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.