Jesteś tutaj: jakszybko-schudnac.pl > Sport fitness > Piramida aktywności fizycznej

Piramida aktywności fizycznej

Wszyscy znamy piramidę żywieniową, która wskazuje na to co i w jakich ilościach powinniśmy jeść. Jednak dla zachowania dobrego zdrowia powinniśmy również zapoznać się z piramidą ruchu naszego ciała, która pomoże nam ustawić rytm aktywności fizycznej w ciągu tygodnia. Większość osób nie lubi ćwiczyć i prowadzi siedzący tryb życia. Jednak aby zadbać o zdrowie należy zwiększyć aktywność fizyczną i unikać długotrwałego siedzenia. Na szczycie piramidy znajduje się to czego powinniśmy unikać, czyli siedzenie przed telewizorem, komputerem, generalnie brak aktywności.
Kolejny punkt planu obejmuje czynności, które powinno się wykonywać minimum 2-3 razy w tygodniu. Aktywności te obejmują ćwiczenia siłowe i wytrzymałościowe, gimnastykę i ćwiczenia na siłowni. Przynajmniej 3-5 razy w tygodniu należy uprawiać umiarkowany sport jak nordic walking czy jogging. Natomiast codziennie warto chodzić na świeżym powietrzu.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.